poniedziałek, 13 lipca 2015

Gołąbki

Uwielbiam gołąbki, ale takie mniej zdrowe bo z mięsa wieprzowego. Uważam jednak, że każdy gatunek mięsa należy jeść raz na jakiś czas, więc dzisiaj będzie wieprzowinka.






Składniki:
* mięso mielone z szynki 1 kg (1280 kcal)
* 2 kajzerki (355 kcal)
* kapusta 2000 g (580 kcal)
* 2 jajka (142 kcal)
* cebula 140 g ( 42 kcal)

Całość 2399 kcal, 1 gołąbek około 200 kcal -wychodzi 12 gołąbków
B-253,9 g    T-72,8 g    W-234,6 g    Bł-62,7 g


Kapustę parzymy w gotującej wodzie. Bułkę kajzerkę moczymy w wodzie. Cebulkę kroimy w drobną kosteczkę. Mięso mielone mieszamy z cebulką, bułką, jajkami i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Ma być słone i pieprzne. Robimy gołąbki i ciasno układamy w naczyniu. Wcześniej jak nie posiadałam multicookera to piekłam je w piekarniku pod przykryciem i na prawdę są rewelacyjne. Jeżeli pieczemy je w piekarniku to niczym ich nie podlewamy. Gołąbki puszczą sos. Pieczemy je 1 godzinę. 10 minut przed końcem dodajemy przecier pomidorowy. Ja dodaję własnej roboty keczup z cukinii, na który zamieszczę przepis, jak urośnie jej odpowiednia ilość w ogródku.

Ja swoje gołąbki robiłam w multicookerze, więc ułożyłam je ciasno w misie. Po przetestowaniu już wiem, że robiąc gołąbki w multicookerze należy je trochę podlać, gdyż bez jakiegoś płynu urządzenie się przegrzewa i przerywa program. Ja dolewam szklankę przecieru pomidorowego oczywiście własnej roboty. Nastawiam program STEAM na 1 godzinę i również 10 minut przed końcem dodaję swój keczup. Jak ktoś chce to może sos zagęścić łyżką mąki. Mi taki rzadki nie przeszkadza.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj