piątek, 19 czerwca 2015

Pyszny chlebek z multicookera Redmond

Dzisiaj pyszny chlebek . Jest to już mój trzeci chleb z multicookera. Bardzo ładnie wyrósł i jest przepyszny. Skórka cudownie chrupiąca. Pieczenie chleba z multicookerem jest bardzo łatwe. Trzeba tylko wyrobić ciasto, a reszta zrobi się sama. Nigdy nie piekłam chleba w domu, ale teraz dzięki multicookerowi wpadłam w nałóg.


Składniki:

300 g mąki pszennej razowej 
200 g mąki pszennej 
100 g mąki owsianej
* 20 ml oleju 
* 1 szklanka mleka 2%
* 1,5 szklanki wody
* 1 łyżeczka cukru
* 1 płaska łyżka soli
* suche drożdże opakowanie 7 g
* 100 g słonecznika łuskanego
* masło do wysmarowania misy

Mleko lekko podgrzewamy i dodajemy łyżeczkę cukru i drożdże. Mieszamy i odstawiamy. Mąkę, sól, olej dajemy do miski. Wlewamy mleko i szklankę wody. Pozostałą wodę dodajemy jak ciasto będzie za gęste. Wyrabiamy. Ja używam do tego robota z metalowym hakiem.

Jak mamy już wyrobione ciasto, to przekładamy je do wysmarowanej masłem misy. 








Nastawiamy program BREAD. Przez pierwszą godzinę nasz chlebek rośnie. Kolejne dwie to już pieczenie. Godzinę przed końcem odwracamy nasz chlebek na druga stronę. Po upieczeniu wykładamy na kratkę do ostygnięcia.

Cudowny zapach chleba w całym domu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj