sobota, 11 lutego 2017

Bułeczki jaglano-gryczane na bazie jogurtu.

Dzisiaj bułeczki jaglano-gryczane. Proste i smaczne oraz znakomite jako zamiennik dla kupnego pieczywa. Trochę popękały ale w smaku są super. Przepis będzie podany w sposób nietypowy, gdyż wszelkie bułeczki robię na tzw.oko.




Składniki:

* 5 łyżek czubatych mąki jaglanej
* około 20 dag mąki gryczanej
* 1 paczuszka suchych drożdży
* 3 czubate łyżki płatków wszystko jedno jakich
* 1/2 dużego jogurtu typu greckiego
* szcypta soli
* 1 łyżka oliwy
* 1/2 szklanki wody


Wszystko wrzucamy do misy i wyrabiamy albo łyżką albo robotem. Ja preferuję robot kuchenny. Napisałam, że przepis na oko, bo nie jestem pewna ile dodałam mąki gryczanej. Trzeba jej dodać tyle aby z ciasta dało się ulepić bułeczki. Nie może być za gęste bo bułki wyjdą jak kamory. Lepimy kuleczki z których po upieczeniu zrobią się wyższe placuszki. 
Po przekrojeniu bułeczka wygląda tak.




Jak ktoś nie chce to może zrezygnować z płatków, albo może je zastąpić jakimiś otrębami. Można dowolnie kombinować. 
Taka bułeczka może i nie jest taka puszysta i mięciutka jak z marketów ale jest zdrowa i sycąca. 
Ja należę do tych osób, które muszą zjeść pieczywo, więc cały czas poszukuję tego idealnego przepisu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj